Vårda Ögonblogg


18/09/2012

Möt vår personal – Sara Wacander

Dags att möta vår nya kundrådgivare för Vårda Ögonkliniker i Sverige. Vi är övertygade om att detta ökar kundvården för er som funderar på en ögonlaser eller ögonoperation, men också befintliga kunder. Sara Wacander anställdes nyligen som vår kundrådgivare med placeringsort på vår klinik i Stockholm. Här följer en kort intervju.

Varför valde du att bli kundrådgivare?

Jag tyckte den här tjänsten verkade spännande. Jag har jobbat flera år inom optikbranschen och ville testa någonting nytt där gärna mina tidigare erfarenheter kan komma till nytta, samtidigt som jag får lära mig nya saker. Därför blev jag väldigt glad när jag såg den här tjänsten.

Vad har man för sysslor som kundrådgivare på Vårda Ögonklinik?

Inkommande och utgående samtal samt e-post från befintliga och nya kunder. Informera och boka tid. Stärka samarbeten och hitta nya genom kontakt med företag, organisationer och föreningar. Bistå PR och marknadsföring med idéer.

Vad är det bästa med att jobba på Vårda Ögonklinik?

Fin och fräsch klinik som är centralt belägen, och så klart mina nya trevliga arbetskollegor.

Vad är den vanligaste frågan du får?

Om de aldrig mer kommer behöva använda glasögon och linser.

Hur upplever patienterna vanligtvis tiden efter operation?

Det är så klart väldigt individuellt. Men efter en laserbehandling kan man de första dagarna uppleva en skavkänsla och värk i ögonen. Det är viktigt att poängtera att smärtan betyder att ögat läker. Efter en RLE operation (linsbyte) brukar patienterna inte uppleva så mycket värk. Däremot kan ett visst skav i ögonen några dagar efter operationen förekomma.

Intervju av Robert Tadjer, PR-Ansvarig för Vårda Ögonklinik


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


 
Domain: varda.se